Guy Ligier – fra toppidrettsutøver til bilprodusent
På 1960-tallet begynte Franske toppidrettsutøver og Formel 1-sjåfør, Guy Ligier, å utvikle sin egen sportsbil. Den var designet for både racerbanen og veien. Dette spennende eventyret, som er viktig både på et personlig og teknologisk nivå, ville føre teamet til å bygge over 20 Formel 1-biler. På 1980-tallet, med kjøretøy fra prestisjemodeller til konkurransebiler, utvidet Guy Ligier sortimentet sitt med å legge til LIGIER JS 4, det første AM registrerte kjøretøyet, også kalt mopedbil.
Alle Ligier mopedbiler er bygget på svært sikre rørrammer utviklet for racerbiler. Ved kollisjon blir bilens bue presset ned, mens bilens motor klemmer seg trygt og bilens rørramme holder førerplassen uendret. Dette vil holde bilpassasjerene så trygge som mulig. I sidekollisjonene er ekstra sikkerhet tilveiebragt av sidestøtbjelkene. For tiden er sidestøtbjelkene bare funnet i Ligier Group-mopedbiler, og i krasjtester har Ligier vist seg å være en eksepsjonelt sikker mopedbil. Ligier-gruppen var også først ute med å innførte airbag i rattet i mopedbilkategorien, og Ligier Group-mopedbiler er fortsatt de eneste Airbag-utstyrte mopedbilene på markedet. Ligier har også anstendige setebelter og fire kraftige skivebremser for å sikre rask stopp når det trengs. Du kan legge til aktiv sikkerhet ved å velge enten en valgfri parkeringshjelp (standard på Elegance utgaven) eller ved å legge til en ryggepakke (ryggesensor og kamera) til Ligier.